Fika

To have a break during the day and sit down with friends, family or colleagues and together enjoy some coffee (kaffe) and pastries (fikabröd), that is the meaning of the word fika. For Swedes, the fika breaks (fikapaus) are the most important part of the day and of the Swedish culture.


torsdag 4 september 2014

Blueberry pie

När man är i Sverige och är baksugen, finns det då något bättre att baka än blåbärspaj?! Blåbärspaj är bland det bästa jag vet och påminner mig så mycket om alla mina somrar som barn i Sverige. Idag har jag bakat en blåbärspaj till mina syskonbarn som snart kommer hit. Jag har inte träffat dem på ett helt år och kan knappt bärga mig tills jag får träffa dem. I helgen väntar stor familjeåterförening med bröllop och festligheter. Vädret är helt underbart, varmt och soligt och bröllopet kommer att äga rum i Loka Brunn som är ett underbart naturområde här i Värmland. Och om inte det vore nog, idag får jag äntligen träffa min käraste vän Jenny. Ska gå och möta henne på tågstationen nu snart. Underbart!


When you're in Sweden and feel like baking something, then what could be better than to make a blueberry pie?! Blueberry pie is among the best thing I know and reminds me so much of all my summers as a child in Sweden. Today, I made a blueberry pie for my niece and nephew who I will finally get to see tomorrow. I haven't seen them in a whole year and can't wait to finally see them again. This weekend awaits a big family reunion, my brother's wedding and lots of celebrations. The weather is absolutely beautiful, warm and sunny and the wedding will take place in Loka Brunn, which is a wonderful nature site here in the province of Värmland. As if that wasn't enough, today I finally get to see my dearest friend Jenny again. No doubt! I'm having an amazing time here in Sweden.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar