Fika

To have a break during the day and sit down with friends, family or colleagues and together enjoy some coffee (kaffe) and pastries (fikabröd), that is the meaning of the word fika. For Swedes, the fika breaks (fikapaus) are the most important part of the day and of the Swedish culture.


fredag 19 september 2014

Jet lag

Vart tog tiden vägen? Helt plötsligt har tre veckor i Sverige gått och jag är tillbaka i huset i Penang. Det känns lite surrealistiskt att vara tillbaka. Jag känner stor saknad av Sverige, familj och vänner och eftersom jag vet att det kommer dröja ett tag innan jag är tillbaka, så känns det lite tungt att komma in i vardagen här i Penang. Dessutom har jag drabbats av den värsta jetlag jag någonsin upplevt. Känner mig yr och konstig och kunde igår inte gå själv utan att ramla så min man fick leda mig överallt. Känner mig dock mycket bättre idag efter en god natts sömn. Även om det tar några dagar att komma in i livet här i Penang igen, så känns det i vilket fall helt underbart att få vara tillbaka med min älskade make igen. Under de närmsta dagarna blir det mest till att återhämta sig från jetlag och sömnbrist och så småningom ta tag i all rolig planering inför kafeöppnandet!


Where did the time go? Suddenly, three weeks in Sweden are gone and I'm back in the house in Penang. It feels a bit surreal to be back and  I really miss Sweden, family and friends. Since I know it will be a while before I'm back, it feels a bit heavy to get into the daily life here in Penang. Also, I have been hit by the worst jet lag I've ever experienced. Feeling dizzy and weird and yesterday I couldn't even walk by myself without falling so my husband had to practically lead me everywhere. I feel, however, much better today after a good night's sleep. Although, it will take a few days to get into life here in Penang again, it feels in any case  wonderful to be back with my beloved husband again. Over the next few days, I will just take it easy and try to recover from jet lag and sleep deprivation. Eventually, it will be time to start all the fun planning for the opening of my cafe!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar