Fika

To have a break during the day and sit down with friends, family or colleagues and together enjoy some coffee (kaffe) and pastries (fikabröd), that is the meaning of the word fika. For Swedes, the fika breaks (fikapaus) are the most important part of the day and of the Swedish culture.


måndag 20 oktober 2014

Shabby chic

Det var inte meningen att jag skulle försvinna från bloggen i över en vecka. Tiden bara flög förbi senaste veckan och jag har helt enkelt inte hunnit vara online. Men istället har jag hunnit förbereda lite inför öppnandet av kafeet, vilket är på tiden. Jag har bland annat målat om lite gamla möbler som jag kommer använda i kafeet, som exempelvis den här vackra skänken som var kvar i huset när vi flyttade in.

I didn't plan to stay away from the blog for over a week, but time just flew by and I just didn't have enough time to be online. Instead, I used the time to prepare for the opening of the cafe. It's about time. I have, among other things, painted some old furniture that I plan to have in the café. Like this beautiful cabinet as an example, which was left in the house when we moved in.



Dock tyckte jag att färgen var lite för murrig för att passa resten av inredningen i kafeet, så jag målade om den i en ljus grön färg a la shabby chic stil. Så här blev resultatet.

However, I thought that the color was a little too dark to match the rest of the decor in the cafe, and so I painted it in a light green color a la shabby chic style. And, this is the result.



Jag har lite touch up kvar att göra på den innan den är helt klar. Jag ska också lägga en tunn zink plåt på ovansidan för att dölja den fula ytan som är där just nu och för att den även ska vara lättare att underhålla och torka rent. När jag visade resultatet för min man så frågade han om jag inte kan jobba för honom istället som möbelrenoverare. Antar att han gillade resultatet! 

I have some touch up work to do before it's completely finished. I'll also add a thin zinc plate on the top to hide the ugly surface that is there right now and this way, it will also be easier to maintain and clean. When I showed the results to my husband, he asked if I can work for him instead with furniture redesigns. He promised me Swedish salary, so I'm seriously considering. I guess he liked the result!

2 kommentarer:

  1. Oj oj oj...här går det undan. Är det redan dags för öppning av Cafeét??? har kollat bakåt lite...så fräscht och fint ni får det. Ser helt underbart ut alltihop. :-)
    Ha det gott :-) /Ilona

    SvaraRadera
  2. Hi Erika, greetings!

    This is a message from a local documentary production company, based in Kuala Lumpur. We are quite interested in your story and cafe. How could we get in touch with you?

    You may reach us at our email address: siahkahchee@gmail.com / yiwenloo14@gmail.com

    Look forward to your reply. Thank you.

    Kah Chee / Yi Wen

    SvaraRadera