Fika

To have a break during the day and sit down with friends, family or colleagues and together enjoy some coffee (kaffe) and pastries (fikabröd), that is the meaning of the word fika. For Swedes, the fika breaks (fikapaus) are the most important part of the day and of the Swedish culture.


tisdag 2 december 2014

Bilingualism























Jag publicerade ett blogginlägg igår som jag bara skrev på engelska. Det var såklart meningen att jag skulle skriva det på både svenska och engelska men efter att jag skrivit ett tag upptäckte jag att jag skrev på engelska och inte på svenska. Jag märker nu när jag bor i Malaysia där jag sällan pratar svenska och min man och jag alltid talar engelska med varandra, att jag även tänker mer och mer på engelska. Igår var det fullt upp med caferenovering, dokumentärfilms möte, träning och annat så efter att jag skrivit inläget på engelska var jag alldeles för trött för att översätta det till svenska. Ledsen för det, men hoppas att de flesta av er förstod ändå! Att starta eget är så otroligt roligt, men eftersom jag gör allting själv, från renovering, bakning, bloggande, promotion till allt annat som hör till att starta ett eget cafe, så blir jag ganska trött. Det är tur att min man stöttar och hjälper mig så mycket, annars hade det varit tufft. Så igår var jag så trött att jag gick och la mig klockan nio på kvällen och vaknade klockan nio idag. Med andra ord, jag sov tolv timmar! Underbart. Nu är det dags för mer caferenovering för min del men först, lite julfika!


I published a blog post yesterday that I only wrote in English. As always, I planned to write it in both Swedish and English, but after I'd been writing for a while I discovered that I wrote in English and not in Swedish. I notice now, that I live in Malaysia where I rarely speak Swedish and my husband and I always speak English with each other, that I also think more and more in English. Yesterday was a busy day with cafe renovation, documentary film meeting, a workout at the gym and so on, that I was just too tired to translate the blog post into Swedish. Sorry for that, but hope that most of you understood anyway! To start your own business is so incredibly interesting and amazing, but since I do everything myself, from renovation, baking, blogging, promotion to everything else related to starting your own cafe, I get pretty tired. Fortunately, my husband supports and helps me a lot, otherwise it would have been quite tough. And so, yesterday I was so tired that I went to bed at nine o'clock in the evening and woke up at nine o'clock today. In other words, I slept twelve hours! Amazing! Now it's time for more cafe renovation on my part but first, julfika (Christmas fika)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar