Fika

To have a break during the day and sit down with friends, family or colleagues and together enjoy some coffee (kaffe) and pastries (fikabröd), that is the meaning of the word fika. For Swedes, the fika breaks (fikapaus) are the most important part of the day and of the Swedish culture.


måndag 24 mars 2014

Best Quality of Life

Det börjar närma sig för vår Sydneyresa. Vi flyger från Kuala Lumpur på måndag nästa vecka och ska innan dess vara i Kuala Lumpur i några dagar för att gå på vänners bröllop. Det har varit många bröllop under den senaste tiden. Tecken på att man är över 30 kanske?! Det ska i varje fall bli skönt att få komma ifrån den tropiska värmen för en stund och se en plats som jag aldrig tidigare sett. Sydney ser ut som en väldigt trevlig stad måste jag säga. Jag tror att jag kommer att gilla staden mycket. Jag hade förhoppningar om att det skulle vara höst där borta vid det här laget men det verkar fortfarande vara ganska varmt. Tro det eller ej, men årstider är verkligen något jag saknar när jag bor i Malaysia. Känslan av att tiden går framåt och förändras. Det är en känsla som inte infinner sig när vädret alltid är likadant. Jag är en person som gillar förändringar och som kan känna mig uttråkad om de inte sker. Jag byter gärna miljö, lär mig gärna nya saker, byter gärna jobb och träffar gärna nya människor. Det är så jag får energi. Så när allt är likadant hela tiden så blir jag uttråkad och orkeslös. Det är då som jag vet att det är dags för nya utmaningar i livet. Det enda som jag vill ska vara för alltid är mina relationer till de människor jag älskar. Resten kan gärna få förändras! Och den största förändringen inom den snaraste framtiden är att starta eget. Det känns som en grymt kul utmaning! Om vi bara kunde få vårt hus någon gång, men den som väntar på något gott..! På tal om Australien och Sverige så hamnade de som nummer 1 och 2 på Pouteds lista om platser med bäst levnadsstandard i världen 2014. Inte illa! Men det är ju delvis därför som jag vill sprida den svenska kulturen och levnadsstandarden hit till Penang, just för att den är av toppkvalite!
 

Our trip to Sydney is approaching soon. We will fly from Kuala Lumpur on Monday next week and will before that, stay in Kuala Lumpur for a few days to attend our friends' wedding. There have been many weddings recently. Maybe a sign that I'm over 30? ! Anyway, it will be nice to get away from the tropical heat for a while and to visit a place that I've never been before. Sydney looks like a very cool city, I must say . I think I will like the city very much. I had hoped to experience autumn over there but it still seems to be pretty hot. Believe it or not, but the seasons are something I really miss when I live in Malaysia. The feeling that the time is moving forward and that life is changing. That's a feeling that is not present when the weather is always the same. I'm a person who likes changes and I easily feel bored if there are no changes at all. I like to change environment , to learn new things, to change job and I love to meet new people from all over the world. This is how I get my energy. So when everything is always the same, I get bored and decrepit. That's when I know it's time for new challenges in life. The only things I want to last forever are my relationships with the people I love . The rest may well get changed! And the biggest change within the nearest future is to start my own business. It feels like a really fun challenge and I'm super excited about this! If we could just get our house argghh, but the one who waits for something good ..! Speaking of Australia and also Sweden, both countries got selected as number 1 and 2 on Pouted's list of Top 10 Countries that Have the Best Quality of Life in the World 2014. Not bad ! But that's partly the reason why I want to spread the Swedish culture and standard of living here to Penang, precisely because it is of top quality!

Winter Landscape in Sweden with a typical Swedish' wooden house.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar