Fika

To have a break during the day and sit down with friends, family or colleagues and together enjoy some coffee (kaffe) and pastries (fikabröd), that is the meaning of the word fika. For Swedes, the fika breaks (fikapaus) are the most important part of the day and of the Swedish culture.


fredag 20 juni 2014

Swedish Midsummer

Idag är det midsommar! Och jag höll på att glömma bort det totalt. Man får ju noll koll på årstider och högtider där hemma i Sverige när man har sommar året runt. När jag sitter här i värmen och tänker på Sverige, får jag alltid bilder i huvudet av vinter, vår eller höst. Inte sommar! Jag får nog utav sommaren och värmen här borta, så antar att det är ett sätt för min kropp att kyla ner sig genom att tänka på vinter, snö och kyla. Ibland när jag har svårt att somna för att det är så varmt här så tänker jag på känslan av att gå i knastrande snö, eller prasslande höstlöv, en kall och klar dag. Då somnar jag nästan alltid. Man kan ta flickan från årstiderna men man kan aldrig ta årstiderna ur flickan. Eller nåt sånt. Trevlig midsommar på er önskar Fika Penang!   


Today, it's Midsummer! And I almost forgot about it, totally! You lose all sense of seasons and Swedish celebrations, when you have summer all year round. When I sit here in this incredible heat and think of Sweden, I always get images in my head of winter, spring or fall. Never summer! I get enough of the summer and the heat over here. I guess it's a way for my body to cool itself down by thinking about winter, snow and cold. Sometimes when I have trouble falling asleep because it's so hot here, I think about the feeling of walking in the crunchy snow, or rustling leaves, a cold and clear day with blue sky and fresh air. Then, I fall asleep almost immediately. You can take the girl from the seasons but you can never take the seasons out of the girl. Or something like that.

Anyway, I'm not going to give any explanations about Swedish midsummer. Anything you would possibly need to know about it is in this brilliant video clip. Enjoy, and Trevlig Midsommar to you all! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar