Fika

To have a break during the day and sit down with friends, family or colleagues and together enjoy some coffee (kaffe) and pastries (fikabröd), that is the meaning of the word fika. For Swedes, the fika breaks (fikapaus) are the most important part of the day and of the Swedish culture.


lördag 22 februari 2014

Google Sketch up

Sitter just nu och leker lite med programet Google sketch up som man kan använda för att göra en 3D design av en byggnad. Min man har lärt mig några lätta grundtekniker för att använda programet och vips så har jag, helt på egen hand, ritat upp mitt kafe och börjat designa det. Via programet kan jag hitta allt ifrån IKEAs pall bekväm, till olika material för golv och väggar för att inreda mitt kafe med. Ett lätt beroendeframkallande program måste jag säga! Och för en person som jag som gärna vill se saker framför mig och fundera länge... jag är verkligen inte någon person som tar snabba beslut, så är detta program perfekt. Nu kan jag klura och vrida och vända på varenda liten detalj i kafeet, innan jag börjar med själva renoveringen. Perfekt! Sketchen på inredningen av kafeet kommer jag lägga upp så fort jag är klar med den. Trevlig helg till alla!


Right now, I'm sitting at home in this unbearable heat and playing a bit with the program Google sketch up which can be used to make 3D designs. My husband has taught me some basic techniques for using the program and just like that I have, all on my own, sketched up my café and it's interior design. Through the program, I can find everything from the IKEA stool bekväm, to different materials to use for the design of the floors and walls. A quite addictive program, I must say! And for a person like me who like to see things in front of me and think about it for a long time ... I'm really not a person who makes quick decisions, this program is ideal. Now, I can think about and twist and turn every little detail in the cafe, before I start with the actual renovation. Perfect!  I will post the sketch of the interior of the cafe, as soon as I'm done with it. Have a great weekend you all!

Sketch from the program Google Sketch up

Sketch from the program Google Sketch up

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar