Fika

To have a break during the day and sit down with friends, family or colleagues and together enjoy some coffee (kaffe) and pastries (fikabröd), that is the meaning of the word fika. For Swedes, the fika breaks (fikapaus) are the most important part of the day and of the Swedish culture.


fredag 7 november 2014

A Swedish elk in Malaysia



























Äntligen är vår fasad helt färdig. Vi gjorde klart allt idag, eller rättare sagt, min man och målaren gjorde klart den idag medan jag var och fikade med mina vänner som är här på besök ända ifrån Tyskland. Jag tycker att arbetsfördelningen i vår familj fungerar väldigt bra. Min man renoverar, jag fikar. I vilket fall, nu har den svenska älgen och de svenska hallonen fått sin rätta plats här i Malaysia. Och jag kan nog med säkerhet säga att vårt hus verkligen är "one of its kind" här i Georgetown.


Finally, our facade is complete. We did it all today, or rather, my husband and painter completed it today while I was having fika with my friends who are here Penang for a visit, all the way from Germany. I think that the division of labor in our family works very well. My husband renovates, and I'm having coffee. Anyway, now the Swedish elk and the Swedish raspberries finally has its rightful place here in Malaysia. And I think I can safely say that our house is truly "one of .its kind" here in Georgetown.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar