Fika

To have a break during the day and sit down with friends, family or colleagues and together enjoy some coffee (kaffe) and pastries (fikabröd), that is the meaning of the word fika. For Swedes, the fika breaks (fikapaus) are the most important part of the day and of the Swedish culture.


torsdag 14 november 2013

Birthday in Kuala Lumpur

För några dagar sedan fyllde jag 31 år vilket firades i Malaysias huvudstad Kuala Lumpur. Kuala Lumpur är en häftig stad med mycket puls, många människor, otroligt många matställen och kafeer och oändligt med shopping. Nu är ju inte jag typen som älskar att shoppa och gå i affärer så det är vanligtvis inte det jag ägnar mig åt men jag absolut älskar att sitta på diverse kafeer, speciellt utomhuskafeer, och bara prata om allt med min man, familj och vänner. Och kafeer finns det gott om i Kuala Lumpur, så jag trivs ganska så bra där.

Det är ganska häftigt att få fira sin födelsedag utomlands. Det finns ju oftast så himla mycket mer att göra än vad det finns i Sverige. Utbudet är så otroligt stort. Men ändå, när man bor utomlands, känns det alltid lite ensamt under de där viktiga dagarna som födelsedagar, jul, påsk etc. På något sätt hänger man alltid upp sig lite på att det inte firas på samma sätt som hemma, att det egentligen ska vara kallt och kanske till och med snö på min födelsedag och att tårtan ska smaka på ett visst sätt och vara hemmagjord, inte komma från något bageri med konstgjord grädde som är alldeles för vit för att vara riktig... Men trots detta hade jag en väldigt trevlig födelsedag på tu man hand med min älskade man i storstaden och när jag kom hem igen hade jag fått ett paket på posten från min kära syster med familj. Bland annat hade min syster skickat underbart god lakritschoklad. Jag absolut älskar lakrits! Och det bästa är att min man, som tycker det är jättekonstigt hur vi kan kalla något som smakar hostmedicin för godis, vägrar äta chokladen så jag får den hela för mig själv...bra tänkt där systeryster!

Nu är det kaffe och lakritschoklad på balkongen som gäller!



A few days ago I turned 31 years old which was celebrated in the Malaysian capital Kuala Lumpur. Kuala Lumpur is a very cool city with a lot of pulse and people, an incredible number of restaurants and cafes and endless of shopping. Now, I'm not the type who loves to shop and check out all the stores so it's usually not what I would be doing, but I absolutely love to sit at various cafes, especially outdoor cafes, and just talk about anything and everything with my husband, family and friends. And there are plenty of nice cafes in Kuala Lumpur, so I enjoy it a lot.

It's pretty cool to celebrate your birthday abroad. There's usually so much more to do than there are in Sweden . The range is so incredibly big. But still, when you live abroad , it always feels a little lonely during those important days like birthdays , Christmas, Easter , etc. Somehow you can not completely let go of the fact that it's not celebrated in the same way as back home, that it actually should be cold and maybe even snow on my birthday and that the cake should taste a certain way and be homemade, not come from a bakery with artificial cream that is far too white to be real ... But despite this, I had a very good birthday together with my beloved husband in the city and when I came back home, I had received a package in the mail from my sister and her family. Among other things, my sister had sent me this wonderfully delicious licorice chocolate. I absolutely love licorice! And the best part is that my husband, who thinks it's really weird how we in Sweden can call something that tastes like cough syrup a candy, refuses to eat the chocolate so I get it all to myself ... Good thinking there sister!

Time for some coffee and licorice chocolate on the balcony!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar