Fika

To have a break during the day and sit down with friends, family or colleagues and together enjoy some coffee (kaffe) and pastries (fikabröd), that is the meaning of the word fika. For Swedes, the fika breaks (fikapaus) are the most important part of the day and of the Swedish culture.


onsdag 20 augusti 2014

Sweden bound
























Så ska jag snart äntligen få komma hem till min familj och mina vänner i Sverige. Lycka! Jag har längtat efter min familj och mina vänner i ett år nu och snart ska jag få krama om dem alla. Jag längtar efter att få komma hem till hösten och andas in den rena luften, gå ut i skogen och plocka svamp, ta långa promenader i min lilla hemstad, åka till min syster och hennes familj på Öland och bara fika och ta det lugnt hela dagarna. Och det roligaste av allt, min bror gifter sig så det blir bröllop hemma i Sverige! Så mycket roligt att se fram emot. Så tråkigt bara att min kära make inte kan följa med. Han har fått nya projekt som måste göras här i Penang, så jag får åka själv den här gången. Jag får helt enkelt njuta till fullo av min familj istället. Den 25 augusti går flyget från Kuala Lumpur till Stockholm. Längtar!


Soon I will finally get to go home to my family and friends in Sweden. Amazing! I have longed for my family and friends for a year now and soon I'll get to hug them all. I'm so looking forward to come home to an early autumn weather and breathe in the clean, fresh air, have a walk in the beautiful forest and pick some mushrooms, take long walks in my little hometown, go to my sister and her family on the island of Öland and just fika and relax, all day long. And the most exciting thing of all, my brother is getting married! So much fun to look forward to. So sad though that my dear husband can not go with me to Sweden. He has some new renovation projects here in Penang, so I have to go by myself this time. I hate leaving him behind, but sometimes the timing is just not right.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar