Fika

To have a break during the day and sit down with friends, family or colleagues and together enjoy some coffee (kaffe) and pastries (fikabröd), that is the meaning of the word fika. For Swedes, the fika breaks (fikapaus) are the most important part of the day and of the Swedish culture.


onsdag 27 augusti 2014

Welcome to Sweden

 Efter två dagar i Kuala Lumpur och ett antal flygtimmar senare, har jag nu äntligen landat i Sverige. Resan gick väldigt bra och jag lyckades komma över tre tomma platser på planet så att jag kunde ligga ner och sova. Och att resa med bara handbagage var nog det bästa jag gjort. Så himla smidigt att inte behöva hålla reda på massa väskor på flygplatsen. Det verkar dock vara lite ovanligt att inte resa med bagage för en röd lampa tändes när de scannade in mitt boardingcard vid gaten. Sedan blev det frågor om vad jag gör i Malaysia och om mitt bagage. Lustigt! Men, nu är jag i alla fall framme och  känslan av att se sitt vackra land från ovan, vid landning, efter att ha varit borta i ett år var helt underbar. Nu är jag hemma i min lilla hemstad Kristinehamn och med underbart sensommarväder, sol, klarblå himmel och frisk luft, så kan man ju inte vara annat än lycklig.


After two days in Kuala Lumpur and a number of flight hours later, I've finally landed in Sweden. The trip went very well and I managed to come over three empty seats on the plane so that I could lie down and sleep. And, to travel with only hand luggage was probably the best thing ever. So convenient to not having to keep track of many bags at the airport. It seems to be a bit unusual though, to travel light because a red light was lit when they scanned my boarding pass at the gate. This was then followed by some questions about what I'm doing in Malaysia and about my luggage. Funny! Anyway, now I'm here and the feeling of seeing your beautiful country from above, when landing, after being away for a year was absolutely wonderful. Now, I'm in my little hometown Kristinehamn and with wonderful late summer weather, sun, clear blue skies and fresh air, I couldn't be anything but very happy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar