Fika

To have a break during the day and sit down with friends, family or colleagues and together enjoy some coffee (kaffe) and pastries (fikabröd), that is the meaning of the word fika. For Swedes, the fika breaks (fikapaus) are the most important part of the day and of the Swedish culture.


lördag 23 augusti 2014

Travel light

Är det någon mer än jag som hatar att packa och dra med sig mycket grejer när man reser? Jag har antagit en liten utmaning. Jag ska åka till Sverige i 3 veckor med bara handbaggage. Det är så tröttsamt att slita med tungt baggage när man reser och dessutom hålla reda på alla grejer. Jag har gjort det så mycket och känner att jag denna gång bara vill resa lätt med litet baggage. Det som jag inte får med mig i handbaggaget kan jag ju alltid låna av min kära familj samt hoppas på att vädret där hemma inte är alltför kallt!?


Is there anyone more than I who hates packing and bringing to much stuff when you travel? I have accepted a small challenge from myself. I will go to Sweden for 3 weeks with only hand luggage. It is so tiring to drag heavy luggage around when traveling and also to keep track of all your stuff. I've done that so many times and so I decided that I just want to travel light with a small luggage this time. The things I can't bring with me in the hand luggage, I can always borrow from my dear family and hope for that the weather at home is not too cold!?






Enbart det viktigaste så som pass, biljetter, underkläder, och vissa andra personliga produkter och kläder packar jag ner i handbaggaget. Resten lämnar jag kvar här i Malaysia. Hoppas jag inte kommer sakna något som jag lämnar efter mig. Jo, en sak kommer jag ju sakna enormt mycket, min man!


I have packed only the most important things such as passport, tickets, underwear, and other rather personal products and clothes, into my hand luggage. The rest of my stuff, I leave here in Malaysia. Hope I won't miss anything that I'll leave behind. Well, one thing I will surely miss terribly, my husband!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar