Fika

To have a break during the day and sit down with friends, family or colleagues and together enjoy some coffee (kaffe) and pastries (fikabröd), that is the meaning of the word fika. For Swedes, the fika breaks (fikapaus) are the most important part of the day and of the Swedish culture.


fredag 18 oktober 2013

Malaysian visa

Äntligen! Idag fick jag mitt malaysiska uppehållstillstånd efter många och väldigt irriterande turer till immigrationsverket. Vi har varit där så många gånger nu så jag behövde bara nämna mitt förnamn till en handläggare så visste han precis vilket ärende det gällde, "aha...Erika...då vet jag vad det gäller". Det är så man måste jobba här och man vill få något, bygga relationer är A och O. För systemet i sig fungerar inte, eller jag undrar om det ens finns ett system? Jag tror inte det! I alla fall, nu har jag mitt uppehållstillstånd och kan börja jobba och starta upp mitt kafé. 


Finally! Today I received my Malaysian visa after numerous and very annoying trips to the Immigration Office. We've been there so many times now, that I just needed to mention my first name to an officer and he knew exactly which case I was referring to, "Aha ... Erika ... then I know what it's about." That's how you have to do it here if you want something. Building relationships is crucial because the system itself doesn't work, or I wonder if there even is a system? I don't think so. Anyway, now I have my visa and can start working and start up my own business.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar