Fika

To have a break during the day and sit down with friends, family or colleagues and together enjoy some coffee (kaffe) and pastries (fikabröd), that is the meaning of the word fika. For Swedes, the fika breaks (fikapaus) are the most important part of the day and of the Swedish culture.


söndag 6 oktober 2013

Swedish retro in Penang

Jag försöker att hitta saker här i Penang som jag kan dekorera mitt kafe med som ser lite typiskt svenska ut. Innan vi åkte från Sverige så köpte jag lite grejer från loppis, bland annat en gammal kaffekvarn i trä samt en gammal kvarn för att mala nötter i. Men eftersom vi bara kunde ta med oss begränsat antal baggage hit så kunde jag inte ta med mig alltför mycket grejer från Sverige. Istället är jag nu på jakt efter gamla grejer här i Penang som även ser lite svenska ut. Igår var vi i en liten stad på fastlandet för att kolla runt efter lite saker och då hittade jag en affär som sålde jättefina emaljerade muggar och fat. Jag tyckte att de skulle passa perfekt in i mitt svenska kafe så jag köpte en hel drös av muggar. Kolla vad fina de är!


I'm trying to find things here in Penang that I can decorate my cafe with that look a bit Swedish retro. Before we left Sweden, I bought some stuff from the flea market, including an old coffee grinder made ​​of wood and an old mill to grind nuts in. But since we only could  bring limited amount of luggage here, I could not take too much stuff with me from Sweden. Instead, I am now on the hunt for old stuff here in Penang which also looks a bit Swedish. Yesterday we were in a small town on the mainland to check around for some things and then I found a shop that sold very nice enamel mugs and plates. I thought they would fit right in at my Swedish cafe so I bought a whole bunch of mugs. Check it out!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar