Fika

To have a break during the day and sit down with friends, family or colleagues and together enjoy some coffee (kaffe) and pastries (fikabröd), that is the meaning of the word fika. For Swedes, the fika breaks (fikapaus) are the most important part of the day and of the Swedish culture.


lördag 12 juli 2014

Spartan life

Det är så här vi bor nu. Spartanskt, utan inneväggar, dörrar eller ordentliga fönster och med saker överallt. Men det känns helt underbart. För det är helt och hållet vårt hus och när vi så småningom får allt på plats så kommer det förmodligen bli det mest spektakulära och intressanta boende vi någonsin kommer att ha i våra liv. Det är ett äventyr och ett sant nöje att få vara en del av allt detta. Och som en vän sa till mig igår, 2014 är verkligen ett år som jag sent kommer att glömma. 

This is how we live now. Very spartan, without partition walls, doors or proper windows and with things everywhere. But it feels wonderful. Because it is entirely our own house and when we eventually get everything in place, it will probably be the most spectacular and interesting house we will ever live in. It is truly an adventure and a pleasure to be part of all this. And just like my friend told to me yesterday, 2014 will truly be a year to remember!


Med UnderbaraClaras bok som inspiration, är jag redo att ta mig an inredningen av detta hus och mitt svenska kafe. Äntligen! 

With UnderbaraClaras book as inspiration, I'm ready to take on the interior design of this house, and my Swedish café. Finally!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar